Mesafeli Satış Sözleşmesi
1- 18 yaşından küçük kişiler NotaBene Yayınları’ndan alışveriş yapamaz.
2- NotaBene Yayınları’ndan kredi kartı (Visa, MasterCard) ya da banka havalesi ile alışveriş yapılabilir.
Bir hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi
belirtilmeyen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
3- NotaBene Yayınları tüm siparişlerinizi, yasaların gerektirdiği şekilde irsaliyeli fatura eşliğinde teslim
edecektir. Hediye paketleri sevk irsaliyesi ile gönderilecek; fatura, bilahare fatura adresine
postalanacaktır. Yapılan alışverişlerdeki tüm fiyatlar TL olarak ifade edilmiştir.
4- Sözleşmenin imzalandığı tarihte var olmayan ve ön görülmeyen, tarafların kontrolleri dışında
gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve
sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine
getirmelerini imkansızlaştıran haller, mücbir sebep (Tabii afet, savaş, terör, ayaklanma, mevzuat
hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli mahiyette arıza, hava
muhalefeti ve benzeri hallerde) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep ile sözleşme konusu
ürünün/ürünlerin süresi içinde teslim edilememesi halinde durumu NotaBene Yayınları 3 (üç) gün
içinde bildirecek olup, bu takdirde siparişin iptal edilmesi, sözleşmeye konu ürünün/ürünlerin varsa
emsali ile değiştirilmesi ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar
ertelenmesi haklarından biri kullanabilir. Siparişin iptal edilmesi halinde ödenen tutar 14 (on dört) gün
içinde NotaBene Yayınları tarafından iade edilecektir.
5- NotaBene Yayınları sattığı yüzbinlerce ürün için tüm sanal alışveriş siteleri gibi stok tutmamaktadır.
Ürünleri müşterilerinin siparişlerine göre tedarik etmektedir. Tüm ürünler için listeler her gün
güncellense de sipariş verilen bazı ürünler tedarikçi kuruluşların stoklarında tükenmiş olabilir. Böyle
durumlarda ilgili bölümümüz tarafından size e-posta ile bilgi verilir ve ürün bedeli kartınıza iade edilir.
Eğer siparişinizi banka havalesi seçeneğini seçerek verdiyseniz, ürünlerin bulunamama durumunda
sadece ürün bedelleri iade edilir. Bankalar tarafından uygulanan havale masrafları ile NotaBene
Yayınları’nın bir ilgisi yoktur. O yüzden havale ödemelerinizi bankaların internet şubeleri ve ATM'ler
üzerinden yapmanızı öneririz.
6- Tahsilatı yapılmış bir siparişin teslimatı Türkiye içindeyse Yurtiçi Kargo ve PTS Express ile Türkiye
dışındaysa PTS Expres, Yurtdışı Aps ve Yurtdışı Posta Servisi ile yapılır. Kargo hakkında detaylı
bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz.
7- Paketlerinizin, alışverişiniz sırasında size belirtilen süreler içinde teslim edilmemesi
durumunda info@notabene.com.tr'ye e-posta gönderebilirsiniz. Kargo Şirketi tarafımızdan ya da
müşteri tarafından aranarak paket takibi yapılabilir. Paket teslim alındıktan sonra kargo firmasının
görevini layıkıyla yaptığı kabul edilmiş sayılır. Bu yüzden; Teslimat sırasında hasarlı olduğunu tespit
edilen paketler kabul edilmeyip tutanak tutturulmalıdır. Daha sonra, tutanak +90 216 554 16 42
numaralı telefona fakslanıp durum info@notabene.com.tr'ye bir e-posta aracılığı ile bildirilmelidir.
NotaBene Yayınları, ürünü yeniden temin edip, en kısa zamanda teslimatın tekrarlanmasını
sağlayacaktır.
8- Hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığız
veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren ondört gün içerisinde cayma hakkı kullanılamayacak
ürünler hariç olarak ürünü/ürünleri sözleşmeden cayarak iade edebilirsiniz. Cayma hakkının
kullanılması için bu süre içinde ürünü/ürünleri işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına
uygun bir şekilde kullanmış olmak kaydıyla NotaBene Yayınları’ndan aşağıda detayları belirtilen
iletişim bilgileri aracılığı ile yazılı olarak bildirimde bulunulması gerekmektedir. Bu bildirimin NotaBene
Yayınları’na ulaşmasını takiben bildirimin ulaştığına ilişkin teyit bilgisi tarafınızla paylaşılacak ve
bildirimin ulaşma tarihini takiben de 14 (ondört) gün içinde cayma hakkına konu ürünün/ürünlerin
bedeli ödeme şekline uygun bir şekilde tarafınıza iade edilecektir. Cayma hakkının kullanılması
halinde, ürünün/ürünlerin vergi mevzuatı gereği fatura aslının ibrazı ile beraber teslimatı gerçekleştiren
kargo firması aracılığı ile iadesi zorunludur. Ancak, müşteri tarafından fatura aslının gönderilmemesi
halinde KDV ve varsa sair yasal kesintiler tarafınıza iade edilemez.
Ürün iadesi hakkında detaylı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz.
9- Kredi kartı bilgileriniz sistemde kayıtlı olarak tutulmamaktadır. Sipariş verdikten sonra, ödeme
bilgileri ekranında kredi kartı bilgisini girdikten sonra sağ satırdaki kaydet kutusunu işaretlerseniz, kart
bilgileri sistemimize kaydedilir, sonraki siparişlerinizde bu kartı tekrar görüntüleyebilir, sipariş sürecini
hızlandırabilirsiniz. Kayıtlı kartınızı silmek ya da bilgilerini güncellemek istediğinizde Üyelik Bilgilerim
sayfasından Kredi Kartlarım bölümüne ulaşarak işlemleri gerçekleştirebilirsiniz. Bu ekranlarda da kart
numaranız güvenliğiniz açısından gizlenmiştir.
10- NotaBene Yayınları ithalat ve ihracat mevzuatlarındaki kısıtlardan ötürü şu aşamada yurtdışına
siber market dükkanı ürünlerini siparişi almamaktadır.
11- Sözleşme konusu ürün/ürünler, yasa ve yönetmeliklerle belirlenen siparişin SATICI'ya ulaşmasını
takip eden, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin
uzaklığına bağlı olarak işbu 30 (otuz) günlük süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa
teslim edilir. Şu kadar ki, ön sipariş ürününde(lerinde) işbu 30 günlük yasal süre ilgili ürüne ait satış
sayfasında ilan edilen satış tarihinden itibaren başlayacak olup, işbu satış tarihinde tedarikçi firma
kaynaklı gecikmeler yaşanabilir. İşbu halde SATICI ALICI'yı öncesinde yazılı olarak bilgilendirecektir.
Bu halde de ALICI siparişin iptal edilmesini veya teslimat süresini bekleyerek siparişe konu ürün(lerin)
teslim edilmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 14 (on
dört) gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. E-kitap satışlarında ürün(ler) yasa ve
yönetmeliklerle belirlenen siparişin SATICI'ya ulaşmasını takip eden yasal 30 günlük süreyi aşmamak
koşulu ile işbu 30 günlük süre içinde ALICI tarafından bildirilen e-mail adresine teslim edilir.
12- www.notabene.com.tr internet sitesinde, sözleşme konusunu oluşturan tüm ürünlerin esaslı
nitelikleri, özellikleri, KDV dahil satış fiyatı, ödeme ve teslimat şekli ile tedarik ve teslim sürelerine
ilişkin esaslı bilgileri okuyup ürünler hakkında tüm bilgilere sahip olduğunuzu ve bu bilgiler
doğrultusunda elektronik ortamda satınalmaya ilişkin onayı verdiğinizi kabul ve beyan etmektesiniz.
http:// www.notabene.com.tr’den alışveriş yapan kişi yukarıdaki tüm maddeleri elektronik ortamda
okuyup, kabul edilip, teyit etmiş sayılır. Bu sözleşmede düzenlenmemiş hususlarda 6502 sayılı
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.
KARGO
1. Kargo seçenekleri sipariş sırasında müşterilerimize sunulmaktadır.
2. NotaBene Yayınları gerek duyduğunda daha hızlı gönderimde bulunmak amacıyla kargo firması
değişikliği yapabilir. NotaBene Yayınları’nda müşteri memnuniyeti nedeniyle yapılan değişiklik için ek
bir ücret talep edilmez.
3. Ortalama teslim süreleri: Özel Kargo Şirketi'yle tahmini 1-5 gün ve her halükarda 30 günlük yasal
süre içerisinde teslimat yapılmaktadır.
Türkiye dışına
1. NotaBene Yayınları’ndan yapılan Türkiye dışı gönderiler özel kurye firması PTS Expres, Yurtdışı
Aps ve Yurtdışı Posta Servisi (15-21 gün) aracılığıyla gerçekleştirilir.
2. PTS Worldwide Express ile yapılan gönderiler paketin değeri kadar sigortalıdır.
Kargo bedellerinin belirlenmesi:
Kargo bedelini belirleyen üç parametre vardır.
1. Seçtiğiniz ürünlerin toplam ağırlığı. (Her bir ürünün veritabanında kayıtlı olan ağırlığı kullanılarak
toplam ağırlık sipariş sürecinde otomatik olarak hesaplanmaktadır.)
2. Paketinizin teslim edileceği yer. (Türkiye içi ve Türkiye dışı gönderi tarifeleri farklıdır. Türkiye dışı
gönderilerde ülkelere göre tarife değişmektedir.)
3. Türkiye içi gönderilerde seçtiğiniz teslimatçı firma.
Sipariş sürecinde kargo firması ve ücret seçenekleri adres aşamasından sonra kargo sayfasında
bildirilmektedir. Şu kadar ki, satış anında yürüttüğümüz ve/veya http://www.notabene.com.tr'de
şartlarını ilan ettiğimiz kampanyaların sonucuna bağlı olarak söz konusu kargo ücretinin tamamını ya
da bir kısmını tarafınıza yansıtmayabiliriz.
İADE
NotaBene Yayınları iade işlemlerinde 6502 sayılı Tüketicinin Koruması Hakkında Kanunu
çerçevesinde hareket eder.
Hiçbir gerekçe belirtmeksizin yapabileceğiniz ürün iadesi ve koşulları:
NotaBene Yayınları’ndan satın aldığınız her ürünü/ürünleri -cayma hakkı kullanılamayacak ürünler
hariç olarak- , teslim veya sözleşmenin imzalandığı tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde ürün
hasarlı olmasa dahi -hiçbir gerekçe belirtmeksizin- iade edebilirsiniz.
İade için, satın aldığınız ürünün işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir
şekilde kullanmış olması tahrip edilmemiş ve bozulmamış olması ve cayma hakkına dair yazılı
bildirimde bulunulması gerekmektedir.
Bu bildirimin NotaBene Yayınları’na ulaşmasını takiben bildirimin ulaştığına ilişkin teyit bilgisi
tarafınızla paylaşılacak ve bildirimin ulaşma tarihini takiben de 14 (ondört) gün içinde cayma hakkına
konu ürünün/ürünlerin bedeli ödeme şekline uygun bir şekilde tarafınıza iade edilecektir.
İade edilecek ürünlerin mutlaka ürün faturasının orijinali ile birlikte teslimi gerekmektedir. Cayma
hakkının kullanılması halinde, fatura aslının iadesi zorunludur. Ancak, fatura aslının gönderilmemesi
halinde KDV ve varsa sair yasal kesintiler iade edilemeyecektir.
Aşağıda detayları belirtilen ürünler cayma hakkı kapsamında iade edilemez;
1- Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının
kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
2- Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
3- Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
4- Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan;
iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
5- Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan
mallara ilişkin sözleşmeler.
6- Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde
maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
7- Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların
teslimine ilişkin sözleşmeler.
8- Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama,
yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine
ilişkin sözleşmeler.
9- Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi
mallara ilişkin sözleşmeler.
10- Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin
sözleşmeler.
İadesi yapılacak ürün/ürünler teslimatın yapıldığı NotaBene Yayınları’nın çalıştığı kargo şirketleri
aracılığı ile tarafımıza ulaştırılmalıdır.
Ürün, paket koruyucu bir ambalaj içerisine yerleştirilmeli ve kargo şirketinin etiketi ürün ambalajının
üzerinde bulunmamalıdır. Ürünün ambalajında meydana gelecek olan deformasyon, ürünün tekrar
satılmasını engelleyen durumlar arasında yer almaktadır.
Arızalı/hasarlı/bozuk (ayıplı) ürünlere ilişkin iade koşulları
1- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklâm ve ilanlarında yer alan veya
satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya
niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya
tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik
eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilmektedir.
2- Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren 6 (altı) ay içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür.
3- Tüketici bu durumda, satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, satılanı
alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün
masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme ve imkân varsa, satılanın
ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme haklarına sahiptir.
4- NotaBene Yayınları’ndan satın aldığınız Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne tabii olan tüm sanayi
malları, imalatçı veya ithalatçı firmanın garantisi altındadır.
5- Satın aldığınız ürünün ayıplı olması halinde durumu teslim tarihinden itibaren en geç 6 (altı) ay
içerisinde yazılı olarak NotaBene Yayınları’na bildiriniz.
6- Size en yakın yetkili teknik servise giderek ürününüzün tamirini gerçekleştirebilir ve bu sayede
zaman tasarrufu da sağlayabilirsiniz. (Ürüne ilişkin garanti belgesi ve tanıtma ve kullanma kılavuzunu
inceleyiniz.)
Satın aldığınız ürünün ayıplı olduğu gerekçesi ile NotaBene Yayınları’na ulaştırılması halinde
aşağıda belirtilen işlemler uygulanmaktadır:
1- Ayıplı olduğu gerekçesi ile NotaBene Yayınları’na ulaştırılan ürünler, ulaştığı tarihten itibaren en geç
3 iş günü içerisinde işleme alınmaktadır.
2- Ayıplı olduğu gerekçesi ile gönderilen ürünler sorumlusu tarafından teslim alınmakta ve şirket
kayıtlarına işlenmektedir.
3- Ürün ile ilgili hata tespit edilmekte, ürünün bir teknoloji ürünü olması ve belirgin bir hatasının mevcut
bulunması halinde ise teknoloji dükkanı yetkilileri tarafından test edilmektedir.
4- Ayıplı olduğu gerekçesi ile gönderilen ürünler, NotaBene Yayınları’na ulaştığı tarihten en geç 3 iş
günü sonra yetkili teknik servise veya teminci şirkete gönderilmektedir. Ürünün yetkili teknik serviste
veya teminci şirkette kaldığı süre ürünün özelliklerine göre değişim gösterebilmektedir. Ancak Garanti
Belgesi Yönetmeliği'ne tabii üründe/ürünlerde azami tamir süresi 20 iş günüdür.
5- Ürüne ilişkin yetkili teknik servis veya tedarikçi kuruluştan gelen bilgi ve sonuçlar (tamir veya
değişim) telefon veya e-posta ile tarafınıza iletilmektedir.
6- Yetkili teknik serviste geçen sürenin sonunda tamir edilen ürün tarafınıza tamir edilmiş hali ile
gönderilmekte, iadesinin uygun olacağı yönünde görüş belirtilen ürün ise talebiniz kapsamında birebir
yenisi ile değiştirilmekte veya bedel iadesi yapılmaktadır. Bedel iadesinin talep edilmesi halinde ayıplı
ürün bedeli 14 gün içerisinde ödeme şekline uygun olarak iade edilmektedir. Şu kadar ki, kullanıcı
hatası sonucu ayıplı hale geldiği tespit edilen ürün/ürünler için bu hakların kullanımı söz konusu
olmayacaktır.
Ayıplı olduğu gerekçesi ile NotaBene Yayınları’na yapılan ürün gönderilerinin aşağıda belirtilen
şartları taşıması gerekmektedir:
1- Faturanın arka kısmında yer alan ürün iade bölümü eksiksiz olarak doldurulmalıdır.
2- Üründeki arıza veya sorun net bir şekilde anlatılmalıdır.
3- Ürünün, tüm aksesuarları ve orijinal kutusu ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir.
4- Ürün, paket koruyucu uygun bir ambalaj içerisine yerleştirilmeli ve kargo şirketinin etiketi ürün
ambalajının üzerinde bulunmamalıdır.
5- Ürün, NotaBene Yayınları’nın çalıştığı teslimatı gerçekleştiren kargo şirketleri aracılığı ile tarafımıza
ulaştırılmalıdır. Bu ürüne/ürünlere ait kargo ücreti NotaBene Yayınları tarafından karşılanacaktır.
Sanayi mallarına ilişkin garanti belgesi ve süresi
İmalatçı veya ithalatçılar, ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
tarafından onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar. Garanti süresi, malın teslim tarihinden
itibaren başlar ve asgari iki yıldır.
NotaBene Yayınları’ndan satın aldığınız Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne tabii olan tüm sanayi malları,
imalatçı veya ithalatçı firmanın garantisi altındadır.
Lütfen satın aldığınız ürünün, fatura tarih ve sayısını da içeren garanti belgesini kontrol ediniz.
Sanayi mallarına ilişkin tanıtma ve kullanma kılavuzu
Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının tanıtım, kullanım, bakım ve basit onarımına
ilişkin Türkçe kılavuzla ve gerektiğinde uluslararası sembol ve işaretleri kapsayan etiket ile satılması
zorunludur.
- Lütfen satın aldığınız sanayi ürününe ilişkin tanıtma ve kullanma kılavuzunu kontrol ediniz.
- Ürünün, tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan
arızalar garanti kapsamı dışında kalmaktadır.
Teslimattan kaynaklanan problemler
Özel Kargo Firması ile yapılan gönderilerde, taşıma sırasında paketin zarar görmesi durumunda zarar
NotaBene Yayınları tarafından telafi edilir. (Yurtdışı Posta Servisi sigortasız gönderi yaptığı için bu
teminat söz konusu değildir)
Zarar görmüş paket durumunda;
1- Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak teslimatçı firmaya tutanak tutturulmalıdır.
2- Eğer teslimatçı firma yetkilisi paketin hasarlı olmadığını düşünüyorsa, orada paketin açılarak
ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini
isteme hakkınız vardır.
3- Paket tarafınızdan teslim alındıktan sonra teslimatçı firmanın görevini layıkıyla yaptığı kabul edilmiş
sayılır.
4- Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın sizde kalan kopyasıyla birlikte en
kısa zamanda NotaBene Yayınları’na bildirilmelidir. NotaBene Yayınları en kısa sürede yeni ve sağlıklı
bir teslimatın gerçekleşmesini sağlayacaktır.
Size teslim edilen ürünler ilgili herhangi bir probleminiz durumunda 0216 337 20 26 ve 0533 680 51
59 numaralı telefonlardan ya da info@notabene.com.tr adresinden bize ulaşabilirsiniz!
Dikkat: Siparişinizle ilgili her tür iletişiminizde mutlaka sipariş numaranızı bildiriniz.